10 secrete pentru ca firma ta de curatenie sa aiba succes

Nimic nu iti va fi mai utila decat vocea experientei. Asa ca am cerut oamenilor de business din acest domeniu sa ne expuna, rand pe rand, factorii care au contribuit la succesul lor, dar si sa ne impartaseasca din ceea ce cred ei ca determina anumite companii sa nu reuseasca la randul lor. Aici sunt sfaturile lor:

Nu inceta sa inveti. Industria curateniei poate sa nu fie la prima impresie plina de farmec, insa proprietarii afacerilor stabile spun ca niciodata nu au ajuns la fundul sacului cu invataturi. Avantul tehnologic influenteaza echipamentul utilizat, aspectele legate de siguranta prestatorilor si a beneficiarilor determina alegerea celor mai bune produse de curatenie, iar metodele de imbunatatire a calitatilor manageriale si a abilitatilor organizatorice vor fi intotdeauna gata sa fie descoperite. Citeste informatii in publicatiile de domeniu, straduieste-te sa ajungi la intalniri si conventii, incurajandu-ti totodata furnizorii de produse si echipamente sa faca acelasi lucru.

firma-de-curatenieFoloseste toate resursele. O gama larga de asociatii serveste la imbunatatirea cunostintelor in industria curateniei profesionale. Aceste grupuri te pot ajuta cu problemele operationale, de marketing si cele care tin de management. Multe dintre agentiile de stat si chiar guvernul ofera sprijin si informatii utile pentru intreprinderile mici, mijlocii si mari.

Curata ca si cum ar fi al tau. Indiferent de spatiul si lucrul pe care il ingrijesti, indiferent daca oferi un serviciu clasic de curatenie, daca efectuezi doar munca de intretinere sau daca furnizezi servicii de curatenie de specialitate, incearca sa iti inveti angajatii sa se comporte ca si cum ar face ordine la ei acasa.

Dezvolta sisteme pentru fiecare departament in parte. Sistemele ofera o structura care iti permite sa lucrezi in mod consecvent si eficient. De asemenea, ele iti permit sa creezi o companie care va functiona indiferent daca esti acolo sau nu. Creeaza sisteme pentru fiecare functie: de curatare propriu – zisa, de spalatorie, supraveghere, raportare, customer – service, contabilitate si management.

Fii atent. Cu toate ca timpul este cel mai pretios bun al tau, asta nu inseamna ca trebuie sa te grabesti atat de tare incat sa devii neglijent, mesaj pe care trebuie sa il transmiti si angajatilor tai. Clientii vor intelege, de obicei, accidentele care au loc in timpul curateniei, insa este de preferat sa le eviti. De asemenea, timpul pierdut pentru a le comunica problema, dar si pentru a repara sau a inlocui bunul respectiv este unul mult mai mare decat acela pe care l-ai economisit fiind neglijent.

Nu te subevalua. Atunci cand esti la inceput, ai fi tentat sa iti vinzi serviciile sub pretul impus de concurenta. O strategie mult mai viabila ar fi aceea de a-i devansa pe cei cu experienta printr-un surplus de calitate.

Ai grija de angajatii tai. Angajatii sunt critici pentru succesul tau. La urma urmei, vorbim despre calitatea performantelor lor, de acest lucru depinzand multumirea clientilor. Cauta modalitati optime pentru a-i stimula, oferindu-le respect, bonusuri si alte stimulente pentru ca ei sa isi descopere cel mai bun randament. O idee ar putea fi aceea de a-i lasa sa foloseasca echipamentele firmei in propriile lor locuinte.

Gaseste o nisa. Nu incerca sa multumesti tot publicul disponibil. Alege piata pe care o poti servi cel mai bine si concentreaza-te pe asta. Este cunoscut faptul ca alegand sa servesti prea multe piete poti sfarsi prin a nu avea succes cu niciuna.

Investeste in customer service. Calitatea serviciilor de curatenie este importanta, insa nu reprezinta totul. Construirea unor relatii puternice cu clientii necesita un angajament serios pe latura de customer service. Asigura-te de faptul ca poti mentine o linie constanta de comunicare cu acestia pentru a afla cum decurg lucrurile.

Tine un ochi asupra economiei. Atata timp cat exista murdarie, profesionistii care o curata vor fi la mare cautare. Dar, in schimb, modificarile economice pot insemna schimbari si in nisa ta. Serviciile de curatenie rezidentiale, de exemplu, sunt adesea considerate servicii de lux, iar o criza econimica ar putea determina o scadere a cererii. Intr-o astfel de situatie devine vitala examinarea bugetului pentru a observa care sunt serviciile ce pot fi reduse sau eliminate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *