cursuri inot copii

Avantajele practicarii inotului de catre copii

Toti medicii pediatrii ne recomanda sa ne obisnuim copiii sa practice diferite sporturi inca de la varste fragede. Acestea le dezvolta capacitatile motrice, ii ajuta sa aiba un corp atletic, iar unele sporturi le dezvolta si capacitatile intelectuale.

Ca atare e absolut necesar sa ne depasim temerile ca li s-ar putea intampla ceva rau copiilor daca practica anumite sporturi in care pericolul de accidentare este mare. Daca stim sa ne alegem centrele sportive aceste evenimente neplacute nu se pot intampla pentru ca acolo exista personal specializat care isi asuma aceasta raspundere.

Inotul este unul dintre cele mai indicate sporturi catre care ar trebui sa indreptam copiii. Il putem plasa cu lejeritate in top cinci. Mai jos veti gasi argumentele care va pot convinge de acest lucru.

Avantajele practicarii inotului de catre copii

Este unul dintre sporturile care se pot practica de la varste fragede si in orice anotimp. Recomandarea Academiei Americane de Pediatrie e ca respectivele cursuri inot copii sa se practice dupa varsta de patru ani pentru ca pana atunci copiii nu au capacitatea de a isi coordona miscarile. Pot insa practica aqua baby gym, sub supravegherea si ajutorul permanent al unui adult.

Inotul ajuta la dezvoltarea emotionala pentru ca cel mic se va simti integrat in societate, se va putea identifica cu altii, va invata sa respecte regulile, va intelege de ce trebuie sa le respecte si va deprinde competitia. Va trece printr-o serie de emotii pe care altfel nu le intalneste foarte des. O parte dintre acestea sunt frica, bucuria sau placerea de a inota. Va trece foarte repede de la una la cealalta si va invata sa le gestioneze.

Anumite cazuri de autism sau depresie pot fi tratate doar prin inot, fara a se recurge la alte mijloace. In acest caz vorbim de inot in scop terapeutic si trebuie practicat neaparat alaturi de un specialist sau potrivit sfaturilor acestuia.

Din punct de vedere al dezvoltarii fizice, inotul lucreaza toate grupele muschilor fara a supune sistemul osos si articulatiile la socuri dure. Acestea sunt inca in formare la patru ani si nu e indicat sa le suprasolicitam prea des.

Inotul scade riscul de obezitate pentru ca imersia in apa poate reduce impactul greutatii corporale cu pana la 90%. Statisticile arata ca zece minute de inot duc la arderea a peste 100 de calorii, in functie de stilul practicat.

Capacitatea pulmonara este crescuta si astfel se poate evita astmul bronsic. Afectiunile coloanei vertebrale pot fi corectate prin diferite exercitii in apa care au menirea de a dezvolta grupele de muschi care o sustin.

Numeroase studii stintifice serioase au demonstrat ca practicarea regulata a inotului pastreaza tensiunea arteriala in limite normale. Anumite afectiuni cardiace pot fi eliminate. Riscul bolilor coroniene se pot reduce cu pana la 35% daca practicam inotul aproximativ 30 de minute pe zi, o anumita perioada de timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *