google

Ce poti face atunci cand site-ul tau rankeaza cu o alta pagina decat cea pe care ti-o doresti

Sa presupunem ca targetati un anumit cuvant cheie si ca v-ati ales o pagina din site pe care sa o promovati pentru a atinge obiectivul respectiv. Totusi, indiferent de cum procedati, ce link-uri trimiteti catre site-ul vostru sau ce ancore folositi, Google se incapataneaza sa afiseze o cu totul si cu totul alta pagina din site, poate mai putin relevanta de altfel.

Ei bine, aceasta este o problema comuna, mai ales in cazul site-urilor de continut, acolo unde exista subiecte relativ similare dar abordate intr-o alta maniera. Discutand pe aceasta tema cu un specialist SEO, am tras unele concluzii care s-ar putea sa te ajute in tentativa de a afisa pagina pe care ti-o doresti pentru o anumita cautare.

Solutii pentru ca Google sa afizeze pagina corespunzatoare

  1. Identifica paginile care se pot interpune planului tau

Luam ca exemplu expresia ochelari de soare polarizati, o tinta pentru majoritatea magazinelor online de profil. De exemplu, in cazul unui magazin se poate sa existe o categorie cu aceasta denumire, un filtru pe produse, produse in sine cu acest titlu sau chiar si articole de blog despre cum arata ochelarii polarizati sau cum se cumpara.

Vedeti voi, deja aveti in cadrul magazinului mai multe pagini pe care Google le poate asimila cu expresia ochelari de soare polarizati. Din punct de vedere al utilizatorului, poate ca nu este nicio problema, insa din punct de vedere SEO, in mod cert veti avea o bataie de cap atunci cand intentionati sa plasati o anumita pagina pentru aceasta cautare.

  1. Acorda importanta paginii pe care doresti ca Google sa o prioritizeze

Google ii va acorda relevanta daca si tu ii vei acorda toata atentia ta. De altfel, ce poti face din punct de vedere SEO pentru a acorda mai multa relevanta unei pagini din site-ul tau? Poate cateva link-uri din alte pagini din site? Poate mai mult text in pagina respectiva? Poate niste semnale in Social Media sau fortarea unor comentarii din partea utilizatorilor? Sau poate niste link-uri din site-uri autoritare, corelate la nisa ta?

Sunt suficient de multe moduri prin care poti creste relevanta si implicit autoritatea unei pagini din site-ul tau. Orice solutie vei folosi, Google se va simti ajutorat si va lua decizia de a anula modul sau automat de functionare, acordand importanta paginii pe care tu doresti ca acesta sa o afiseze.

  1. Pune in plan secund paginile/sectiunile care iti incurca socotelile

Nu este un lucru rau ca anumite pagini din site-ul tau sa nu mai capete o anumita relevanta din punct de vedere SEO, mai ales daca acestea nu fac nimic altceva decat sa te incurce in aplicarea unei strategii.

In cazul de fata, poate ca articolul de pe blog poate sa aiba un alt titlu, poate ca anumite produse cu titlu similar ar trebui sa aiba atributul canonical catre categoria de ochelari de soare polarizati, sau poate ca alte pagini ar trebui dezindexate sau redirectate catre categoria relevanta. Sunt suficient de multe moduri prin care poti face un asemenea demers, trebuie doar sa analizezi foarte bine situatia.

Voi ati intampinat o astfel de problema pana acum? Daca da, cum ati procedat pentru ca optimizarea site-ului sau magazinului sa nu aiba de suferit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *