cereale

Cerealele, incotro? Scurt istoric – tendinte.

Si daca tot am vorbit ieri despre micul dejun, azi disecam cerealele. Niste produse la care doar visam cu ani in urma cand vedeam la video vreun film despre viata familiei americane obisnuite. Acolo ni se infatisau in zeci de forme si culori care au ajuns apoi si pe rafturile noastre, pe alese. Dar ce sa alegem? Ce sa alegem, cand stam cu un ochi pe dieta, cu unul pe nutritie si cu altul poate in portofel, cine stie. Stiu ca nu-mi ies niciodata la numar membrele, componentele corpului si alte alea, dar intelegeti ideea.

Eu aleg cerealele integrale. Ce surpriza! Nu va asteptati la asta. Asa sunt eu imprevizibila. Nici nu ma uitam inainte pe etichete. Nu imi pasa ce contin, atata vreme cat erau crocante si bune la gust. Ma cumparai usor cu un pumn de Lucky Charms. Cunoscatorii stiu despre ce vorbesc. Acum intorc pe toate partile cutia, suspicioasa din start, si ma intereseaza in primul rand din ce e facut, el, fulgul, care se pierde inauntru printre o  multime de rude de-ale lui. Pun in farfurie doar cereale din grau, secara sau ovaz. Cei trei prieteni buni. Fug de porumb ca dracu de tamaie, pentru ca el are un indice glicemic ridicat. Pe intelesul tuturor – ingrasa puternic, nu degeaba e folosit in alimetatia vitelor. Vestea proasta e ca si pop-corn-ul e la fel de ingrasator. Aviz amatorilor:)

Deci, odata ce am ales cerealele, verific zaharul adaugat in ele. Daca nu au zahar deloc sunt cea mai fericita. Dar, fiti atenti ca nu toate produsele pe care scrie fitness sunt obligatoriu si bune. E drept ca nici cerealele integrale nu au un gust grozav, dar, daca le combinati cu celelalte, de grau de exemplu, puneti deasupra o lingurita de miere si apoi le scufundati intr-un bol cu iaurt, aveti o masa chiar buna.

Cireasa de pe tort, sunt culmea, tocmai fructele. Cele uscate de data asta, ca cele crude, nu merg combinate cu nimic, ca doar ieri am vorbit despre asta. De exemplu trei-patru linguri  de stafide au aproximativ un gram si jumatate de fibre,  4% din doza zilinca recomandata de vitamina E, si cam  6% din dozele recomandate zilnic de vitaminele B-1, B-6, fier, magneziu si seleniu. Daca va uitati la valoare nutritiva a stafidelor o sa vedeti si ca au un continut bogat de zahar, asa ca, daca decideti sa le presarati printre cereale, taiati cel putin mierea de pe lista lucrurilor din bol. Gustul insa, cu fructe uscate alaturi, se imbunatateste clar.

Nu o sa ma apuc aici sa insir numele cerealelor pe care eu le aleg de pe rafturile magazinelor. Dar va asigur ca se gasesc unele chiar bune si in comertul de la noi. Trebuie doar sa stiti ce cautati si sa le combinati intre ele ca ajungeti la raportul perfect sanatate/gust. Si va rog, va rog, renuntati la fulgii de porumb, singurii care umpleau alimentarile noastre si pe vremuri si vad ca si astazi isi mai gasesc fani.

PS: Titlul este un pamflet. Daca vreti sa stiti cine a inventat cerealele,  in ce ambalaje se vor vinde ele in 2063 si ce se poarta in materie de forme si culori, search google.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *