carbo

Cum sa ne echilibram consumul de proteine si carbohidrati

Nu sunt deloc putini cei care sustin ca dietele bogate in proteine ar topi grasimea organismului mai repede decat cele bogate in carbohidrati. Este oare acest lucru adevarat ?

Cei aflati la dieta care prefera proteinele sustin ca ele ajuta organismul sa slabeasca mai repede fara sa provoace vreo senzatie de foame. Adevarul este ca procesul de digerare a proteinelor consuma mai multa energie decat digerarea oricaror altor soiuri de nutrienti. Mai mult, de proteine avem cu totii nevoie, fie ca provin din carne, cereale sau lactate, pentru a avea niste muschi puternici, imunitate echilibrata, oase sanatoase si un echilibru hormonal.

Insa, corpul prefera carbohidratii pe post de sursa principala de energie. Creierul, de pilda, prefera carbohidratii pentru a-si putea mentine concentrarea si vigilenta.

Ca in cazul oricaror alte diete, exista, totusi niste minusuri si aici.

Alimentatia care ste bogata in proteine cere un efort suplimentar efectuat de rinichi, lucru care poate cauza pierderi de calciu din oase. Mai mult, prea multe proteine bogate in grasimi vor creste nivelul colesterolului.

Pe de alta parte, dietele bogate in carbohidrati vor modifica nivelul glicemiei, cauzand riscul de aparitie a diabetului si, de asemenea, a fluctuatiilor de energie.

Concluzia nu poate fi decat una: echilibrul este solutia ideala. Folosite impreuna, proteinele si carbohidratii vor sprijini procesul tau de slabire, asigurand organismului sanatate pe tot parcursul acestuia. Ar fi de preferat sa fie alese proteine slabe precum cele care se gasesc in carnea de pui, de curcan sau de peste, in lactate cu putine grasimi. Toate acestea trebuie sa fie, cantitativ vorbind, de marimea unui pachet de carti sau a unui pumn tinut strans (asta in cazul carbohidratilor). Carbohidratii complecsi sunt cei mai benefici: paste si paine integrale, orezul brun, o multime de fructe si legume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *