marketing

Etapele de baza pentru o campanie de promovare online de succes

Fie ai deja un business la inceput de drum si doresti sa il promovezi in sfera online, fie esti dornic sa testezi aceasta oportunitate si ti-ai propus sa investesti intr-un site sau magazin online. Aceste doua scenarii sunt cele mai plauzibile pentru o persoana care trebuie sa citeasca acest articol cu interes. Am ales sa dezbat putin pe aceasta tema prin prisma faptului ca tot mai multe persoane aleg mediul online si nu au o baza de cunostinte suficient de solida pentru a-si construi o strategie sigura pe termen mediu si lung.

Nu ai inca un site? Alege sa iti construiesti unul!

Daca afacerea ta exceleaza deja in mediul offline, ai un avantaj cat se poate de important, atat din punct de vedere al aspectului financiar cat si datorita experientei din business. In conditiile in care site-ul sau magazinul online este prima etapa de care trebuie sa treci pentru a avea succes pe internet, sfatul meu este sa iti indrepti atentia catre o companie de web design care sa iti construiasca identitatea in ton cu preferintele si cerintele tale.

Trebuie sa concepi un plan de promovare cat se poate de elaborat

Sunt doua tipuri de antreprenori care se simt vizati de acest aspect: cei care au experienta si pot creiona toate datele problemei pe cont propriu, dar si cei care sunt lipsiti de experienta, au resurse financiare dar necesita sfatul si aportul unor profesionisti.

Ai nevoie de un specialist sau o companie care iti poate onora cererea de a realiza si implementa o campanie de promovare online de succes. Mergi dupa portofoliu si referinte, in acest fel sansele unui insucces scad drastic. Daca ai primit o recomandare in acest sens sau ai o cunostinta care a lucrat cu o agentie de publicitate si a fost multumita, nu poti decat sa testezi aptitudinile acelor persoane solicitandu-le un plan de promovare online realizat exclusiv pentru compania ta.

Alege campaniile de promovare online care ti se potrivesc

Modalitatile de a te promova online sunt, la fel ca si in mediul de afaceri offline, cel putin la fel de ofertante dar si de tentante. Ceea ce functioneaza pentru o anumita afacere nu este neaparat o solutie pentru tine, la fel cum insuccesele altora pe anumite piete se pot dovedi adevarate mine de aur pentru business-ul tau.

Din plaja extrem de generoasa de posibilitati, trebuie sa alegi ceea ce se potriveste afacerii tale. Poate fi vorba despre o campanie de optimizare pentru motoarele de cautare, poate fi vorba despre o strategie bazata exclusiv pe retele de socializare sau poti miza pe rezultatele rapide oferite de o campanie de advertising precum Google Adwords sau Facebook Ads, cert este ca testarea acestor solutii te va costa bani insa rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Testeaza, sorteaza si aprofundeaza anumite solutii

Primul pas este acela de a testa anumite modalitati de promovare online, teste in urma carora vei pierde si destul de multi bani. Totusi, pentru un business despre care se vrea a fi solid pe termen lung, trebuie sa incerci sa alegi diferite metode de promovare online in urma carora sa tragi anumite concluzii.

Sorteaza ceea ce a functionat si focuseaza-te exclusiv pe aceste solutii. Dupa ce ai ales cele 1,2 sau chiar mai multe modalitati de promovare online, aprofundeaza-le si investeste bugetul aferent pentru a putea atrage mai multi clienti pentru afacerea ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *