Optimizare pentru Google, Bing sau Yahoo

Ma contraziceam zilele trecute cu niste colegi pe un forum in legatura cu optimizarea pentru motoarele de cautaresi firmele care ofera servicii seo. Pentru mine, optimizare SEO = optimizare pentru google, insa pentru unii acest concept este inadmisibil. SEO inseamna optimizare pentru motoarele de cautare, asta incluzand Google, Yahoo, Bing, Ask si celelalte.

Pentru mine nu-i chiar asa. Cand zic optimizare seo, ma gandesc automat la Google pentru simplul fapt ca in romania peste 90% din utilizatorii care cauta pe net, folosesc Google. M-am uitat pe statisticile din Google Analytics si procentul vizitelor pe site-urile proprii vorbeste de la sine: 93% din traficul din cautari provine din Google, 4% din Yahoo, 1% din Bing iar restul de 2% din alte motoare de cautare.

Prima oara m-am gandit ca acest lucru se datoreaza faptului ca site-urile nu se claseaza pe prima pozitie decat pe Google si fiind mai slabute pe celelalt motoare, imi aduc trafic mai mic. De unde, pentru keyword-urile principale se aflau pe primele pozitii atat in Yahoo, cat si in Bing.

Din asta rezulta destul de clar ca motivul pentru care sunt asa putin vizite din celelalte motoare de cautare este acela ca lumea foloseste in principal Google. Oricum marea parte a blogurilor si forumurilor de seo discuta tot despre google. Teoretic, tehnicile de promovare ar trebui sa fie aceleasi.

Sa luam de exemplu postarea unui articol intr-un director de articole. Scrii un articol de vreo 300-400 de cuvinte despre un topic asemanator cu al tau, pui 2-3 link-uri in el folosind ca anchor text cuvintele pentru care vrei sa optimizezi paginile spre care pui link-urile, adaugi articolul in director, iar dupa ce acesta va fi aprobat, google va indexa articolul si va vedea link-urile de calitate spre site-ul tau (ca tot veni vorba de asta, exista mai multe unelte seo gratuite pentru analiza backlink-urilor).

Practic, la fel evalueaza si Bing si Yahoo. Deci practic aceeasi metoda iti ofera avantaje maxime pentru toate cele 3 mari motoare de cautare. Ori, nu-i acelasi lucru daca optimizezi pentru google, implicit optimizezi si pentru celelalte? Si din moment ce peste 90% din vizite sunt din google, prefer sa ii acord acestuia mai multa atentie. Daca gresesc undeva, puteti sa ma corectati.

Un gând despre “Optimizare pentru Google, Bing sau Yahoo

  1. Se pare ca nu suntem singurii care gandim asa , cand ne gandim la optimizare seo ne gandim la optimizare pentru google ,asta in caz ca avem un site in limba romana/pentru romania, daca avem un site in engleza , ar trebui sa ne gandim la toate motoarele de cautare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *